belang foto bij tekst

Het belang van een goede foto

Mensen die in de marketing werken weten dit al jaren, een goede foto doet wonderen!

In deze blog leg ik uit waarom het nou precies zo belangrijk is om een goede foto te gebruiken bij jouw tekst.

Focus

Sinds de razendsnelle ontwikkeling van technologie en social media is de aandachtsboog van de gemiddelde mens een stuk korter geworden. De video’s moeten steeds sneller, korter en hysterischer om de aandacht van de kijker te trekken. Ook bij een tekst trekt een goede afbeelding de aandacht van de lezer. Een aantrekkelijke opmaak met een interessante afbeelding is dus heel belangrijk. Want de lezer heeft maar even aandacht voor je.

Storytelling

Omdat mensen binnen een paar seconden bepalen of ze tijd willen maken voor jouw tekst is het belangrijk om te laten zien wat je met de tekst over wil brengen. Dit doe je dus door middel van de afbeelding. De afbeelding laat zien wat je wil vertellen en de lezers bepalen of ze dat interessant vinden. Je zult dan ook vinden dat teksten zonder afbeeldingen minder bereik hebben omdat mensen simpelweg niet bereid zijn om een stuk tekst te lezen om te kijken of ze het interessant vinden.

Gevoel

Naast de inhoud van de tekst overbrengen laat de afbeelding ook zien wat de toon van de tekst is. Een fotograaf kan een foto maken van een meisje op een draaimolen in de zon. Of van een grijze laptop op een wit bureau tegen een zwarte muur. Deze twee dingen stralen iets heel anders uit. Hier moet je als tekstschrijver dus gebruik van maken. Welk gevoel wil je overdragen met de tekst. Is het een luchtige, vrolijke tekst of een serieuze, informerende tekst.

Blijft het hangen?

Ook is het bewezen dat een afbeelding beter blijft hangen dan een tekst. Mensen zullen eerder aan een visuele herinnering terug denken dan aan een tekst. Dus, wil jij jouw tekst memorabel maken? Zoek dan de beste afbeelding voor jouw tekst.

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.