eigen huis en interieur

Top 3 Successen met boekpromotie

Om je boek tot een succes te maken, is het nodig om veel tijd te besteden aan de boekpromotie. Niet iedereen schrijft een bestseller. Leg de lat niet te hoog, volhouden is wel het devies. Ik ben regelmatig bezig met de promotie van Eenvoudig duurzaam bouwen. Als de wereld niet weet dat ik samen met mijn partner een mooi boek heb geschreven, blijft de boodschap – energieneutraal bouwen kan ook simpel – immers in ons persoonlijke netwerk hangen. Maar ik wilde meer duurzame bouwers bereiken. En dus schrijf ik blogs, nam een paar vlogs op (best eng), verstuurde persberichten aan zorgvuldig geselecteerde media die lezers van diverse doelgroepen bereiken én ben actief op social media: Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram. Ja, het is een dagtaak.

Successen delen

Gevraagd worden voor een interview, de plaatsing van een persbericht, het verzoek om nieuwe content te schrijven over het boek, een social media post, artikel of nieuwsbericht zijn succesmomenten die door mij werden bejubeld in kleine kring én worden gedeeld. Want hoe bijzonder is het dat zoveel duurzame platforms, magazines en bladen de boodschap over duurzaam bouwen willen delen met hun netwerk! Dat geeft mij de bevestiging dat dit boek schrijven voor ‘de leek’ zinvol was.

‘Vlot geschreven en praktisch voor de leek’

Top 3 Successen met boekpromotie

Graag deel ik mijn persoonlijke boekpromotie succes top 3 om jou te inspireren:

  1. Interview in Cobouw, een gerenommeerd bouwplatform met digitale updates én een papieren krant. Doelgroepen: aannemers, ontwikkelaars, installateurs, toeleveranciers en bouwprofessionals. Het verzoek voor een interview kwam door mijn persbericht aan een freelance journalist.
  2. Publicatie in Eigen huis & interieur, een koffietafelmagazine (350 pagina’s). Doelgroepen: interieurstylisten, interieurdesignlovers, architecten, mensen die houden van een mooie inrichting. Deze publicatie is gelukt door het sturen van een persbericht.
  3. Blog voor het platform Nationale Duurzame Huizenroute. Doelgroep: particulieren die duurzaam (ver)bouwen. Dit blog mocht ik schrijven door persoonlijk contact op te nemen met de eigenaar/redactie.

En wat vindt de co-auteur?

Co-auteur Ing. Theo Smidt vond het interview in Cobouw zeker nummer 1 waardig, al moesten we allebei erg lachen om de kwalificatie over Theo als ‘evangelist’. Zijn tweede topper is de opname in de bibliotheken, waardoor het boek door iedereen te lenen is. Op de derde plaats komen de vele mails en bezoeken aan ons huis waarbij hij vragen over het (ver)bouwen van droomhuizen beantwoordt.

Ben je een beginnend auteur en wil je de boekpromotie uitbesteden? Neem dan contact met me op.

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.